WEBINARIUM
Zamówienia publiczne w INSTYTUCJACH KULTURY
o wartości poniżej 130 000 zł oraz zamówień według ustawy Prawo zamówień publicznych z uwzględnieniem zmian w zakresie certyfikacji wykonawców
19.03.2025 r., godz. 9:00 – 14:00
Program szkolenia
- SPORZĄDZENIE I PRZEKAZANIE SPRAWOZDANIA ROCZNEGO z udzielonych zamówień do Prezesa UZP do 1 marca za pomocą platformy e-Zamówienia – krok po kroku
- Przekazanie sprawozdania rocznego i możliwość korekty sprawozdania
- Informacje zamieszczane w sprawozdaniu rocznym w przypadku zamówień udzielonych z wyłączeniem stosowania ustawy Pzp
- Informacje zamieszczane w sprawozdaniu rocznym w przypadku zamówień udzielonych z zastosowaniem ustawy Pzp – wybrane kluczowe zagadnienia
- Planowanie zamówień oraz reguły dotyczące szacowania wartości zamówienia w instytucjach kultury
- Planowanie a prawidłowa kwalifikacja zamówień wymagających łącznego szacowania
- „Specyfika” szacowania wartości zamówienia na dostawy
- Szacowanie wartości zamówienia na usługi
- Zamówienia nieplanowane
- Zamówienia do 130 000 zł a art. 30 ust. 4 ustawy Pzp
- Wyłączenie „przedmiotowe” spod obowiązku stosowania ustawy Pzp istotne dla instytucji kultury
- Praktyka i błędy w korzystaniu z art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp – dostawy lub usługi o wartości mniejszej niż progi unijne z zakresu działalności kulturalnej związane z organizacją wystaw, koncertów, spektakli kulturalnych itd.
- Relacja art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp do przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej – „dodatkowe” obowiązki instytucji kultury pomimo wyłączenia stosowania ustawy Pzp
- Przygotowanie, przeprowadzenie i udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż 130 000 zł
- Opis przedmiotu zamówienia – jakie wymagania można określić, podobieństwa i różnice w stosunku do zamówień udzielanych według ustawy Pzp
- Kryteria oceny ofert i wybór oferty najkorzystniejszej
- Rezygnacja z udzielenia zamówienia – czy możliwa, jak zabezpieczyć interes instytucji kultury
- Umowy dotyczące zamówień poniżej 130 000 zł – forma oraz ocena dopuszczalności zmiany umowy
- Zamówienia publiczne według ustawy Pzp w procedurze „krajowej” o wartości mniejszej niż progi unijne – kluczowe zagadnienia
- Oświadczenie wstępne wykonawcy – forma i możliwe podpisy elektroniczne, treść, reguły składania
- Podmiotowe środki dowodowe – czy żądać od wykonawcy, jaki „model” działania wybrać, aby sprawnie, a zarazem z zabezpieczeniem interesów zamawiającego udzielić zamówienia rzetelnemu wykonawcy
- Oferty – obowiązek składania w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem elektroniczny
- Problemy z oceną ofert/odrzucenie oferty – przykłady z praktyki
- Umowy w sprawie zamówienia publicznego
- Forma zawarcia umowy
- Okoliczności uzasadniające zmianę umów – praktyczne przykłady postanowień umownych
- Ogłoszenie o wykonaniu umowy – jak wypełnić ten obowiązek, sankcje za brak zamieszczenia ogłoszenia w postaci odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych
- Certyfikacja wykonawców w zamówieniach publicznych (projektowane zmiany) – w jakim zakresie będzie możliwe wykorzystywanie przez wykonawców certyfikacji i certyfikatów w zamówieniach w postępowaniach prowadzonych według ustawy Pzp, a także w procedurach udzielania zamówień z wyłączeniem stosowania ustawy Pzp, w tym o wartości mniejszej niż 130 000 zł
Modus Centrum Wiedzy

ul. Dzieci Warszawy 25B lok. 197
02-495 Warszawa
T: 22 303 97 38
K: 690 902 717
F: 22 379 77 48
E: biuro@szkoleniamodus.pl