WEBINARIUM

Zamówienia publiczne w INSTYTUCJACH KULTURY
o wartości poniżej 130 000 zł oraz zamówień według ustawy Prawo zamówień publicznych z uwzględnieniem zmian w zakresie certyfikacji wykonawców

19.03.2025 r., godz. 9:00 – 14:00

Program szkolenia

  1. SPORZĄDZENIE I PRZEKAZANIE SPRAWOZDANIA ROCZNEGO z udzielonych zamówień do Prezesa UZP do 1 marca za pomocą platformy e-Zamówienia – krok po kroku
    • Przekazanie sprawozdania rocznego i możliwość korekty sprawozdania
    • Informacje zamieszczane w sprawozdaniu rocznym w przypadku zamówień udzielonych z wyłączeniem stosowania ustawy Pzp
    • Informacje zamieszczane w sprawozdaniu rocznym w przypadku zamówień udzielonych z zastosowaniem ustawy Pzp – wybrane kluczowe zagadnienia
  2. Planowanie zamówień oraz reguły dotyczące szacowania wartości zamówienia w instytucjach kultury
    • Planowanie a prawidłowa kwalifikacja zamówień wymagających łącznego szacowania
    • „Specyfika” szacowania wartości zamówienia na dostawy
    • Szacowanie wartości zamówienia na usługi
    • Zamówienia nieplanowane
    • Zamówienia do 130 000 zł a art. 30 ust. 4 ustawy Pzp
  3. Wyłączenie „przedmiotowe” spod obowiązku stosowania ustawy Pzp istotne dla instytucji kultury
    • Praktyka i błędy w korzystaniu z art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp – dostawy lub usługi o wartości mniejszej niż progi unijne z zakresu działalności kulturalnej związane z organizacją wystaw, koncertów, spektakli kulturalnych itd.
    • Relacja art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp do przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej – „dodatkowe” obowiązki instytucji kultury pomimo wyłączenia stosowania ustawy Pzp
  4. Przygotowanie, przeprowadzenie i udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż 130 000 zł
    • Opis przedmiotu zamówienia – jakie wymagania można określić, podobieństwa i różnice w stosunku do zamówień udzielanych według ustawy Pzp
    • Kryteria oceny ofert i wybór oferty najkorzystniejszej
    • Rezygnacja z udzielenia zamówienia – czy możliwa, jak zabezpieczyć interes instytucji kultury
    • Umowy dotyczące zamówień poniżej 130 000 zł – forma oraz ocena dopuszczalności zmiany umowy
  5. Zamówienia publiczne według ustawy Pzp w procedurze „krajowej” o wartości mniejszej niż progi unijne – kluczowe zagadnienia
    • Oświadczenie wstępne wykonawcy – forma i możliwe podpisy elektroniczne, treść, reguły składania
    • Podmiotowe środki dowodowe – czy żądać od wykonawcy, jaki „model” działania wybrać, aby sprawnie, a zarazem z zabezpieczeniem interesów zamawiającego udzielić zamówienia rzetelnemu wykonawcy
    • Oferty – obowiązek składania w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem elektroniczny
    • Problemy z oceną ofert/odrzucenie oferty – przykłady z praktyki
  6. Umowy w sprawie zamówienia publicznego
    • Forma zawarcia umowy
    • Okoliczności uzasadniające zmianę umów – praktyczne przykłady postanowień umownych
    • Ogłoszenie o wykonaniu umowy – jak wypełnić ten obowiązek, sankcje za brak zamieszczenia ogłoszenia w postaci odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych
  7. Certyfikacja wykonawców w zamówieniach publicznych (projektowane zmiany) – w jakim zakresie będzie możliwe wykorzystywanie przez wykonawców certyfikacji i certyfikatów w zamówieniach w postępowaniach prowadzonych według ustawy Pzp, a także w procedurach udzielania zamówień z wyłączeniem stosowania ustawy Pzp, w tym o wartości mniejszej niż 130 000 zł

Modus Centrum Wiedzy

logo-2.png

ul. Dzieci Warszawy 25B lok. 197
02-495 Warszawa

T: 22 303 97 38
K: 690 902 717

F: 22 379 77 48
E: biuro@szkoleniamodus.pl